sverigedemokraterna

Sverigedemokraterna

 

Jag har läst vad de vill göra med det här om invandringen. Jag har hört attde vill slänga ut alla invandrare, de som inte är svenska medborgare. Det jag läste var inget om att de ville slänga ut några, men det är ju såklart, det skriver man ju inte.

Nåt de också vill är att de som kommer hit ska ta efter våra seder och kulturer, anpassa sej till vårat samhälle. Detta kan jag tycka är ganska bra, men de är ju lite svårt om man placerar alla invandrarna på samma ställe, t.ex. rinkeby, tensta etc. För om man träffar människor som pratar ett annat språk så lär man sej.

Dessutom känns det som att sverigedemokraterna vill ha kvar det ’‘gamla’’ Sverige, när det inte fanns så många invandrare. Men jag tror att detta är hur sverige ser ut nu och kommer göra. För just nu är en av mina definitioner av sverige, just invandrare. Tänk bara vad vi ungomar(mest), har ’‘lånat’’ från deras språk.


Kommentarer
Postat av: Louise

Du har rätt om att man inte ska isolera invandrare, men de måste ju få ha kvar delar av sin egen kultur också. Vi slutar ju inte fira jul på svenskt sätt för att vi flyttar till typ Kina elr hur?

2010-09-16 @ 09:29:24
URL: http://valetiar.blogg.se/
Postat av: Kajsa

När jag har läst så verkar SD mest bry sig om att begränsa invandrarna och att pensionärer ska ha det så bra som möjligt!

2010-09-17 @ 09:39:01
URL: http://valetvad.blogg.se/
Postat av: Roza

Jag tycker det där med att utlänningar ska anpassa sig efter svenska seder och kulturer är dumt. Det är klart att man ska anpassa sig till samhället men man ska inte ändra sin kultur om man är från ett annat land. Om man vill kan man fira jul och sånt, för det är de ju många som gör. Men man ska fortfarande ha kvar sin egen kultur och vara stolt över den.

2010-09-17 @ 11:28:19
URL: http://aretsval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0